Gezondheidscentrum Care XL

MijnGezondheid.net en MedGemak app

Via MijnGezondheid.net heeft u kosteloos de mogelijkheid om via internet uw gezondheidszaken met Gezondheidcentrum Care XL veilig, gemakkelijk, snel en op een tijdstip dat het u uitkomt te regelen. U krijgt toegang tot het beveiligde portaal MijnGezondheid.net om een afspraak te maken bij de huisarts of assistente (e-afspraak), een vraag aan uw huisarts of praktijkondersteuner chronische zorg te stellen (e-consult) of herhaalmedicatie te bestellen. 

Hoe logt u in?

 

Stap 1 – Aanmelden MijnGezondheid.net

Om te starten met MedGemak heeft u een account voor MijnGezondheid.net nodig. Heeft u nog geen account? Volg dan onderstaande instructies:

  1. Vul onderstaand aanmeldformulier in om uw aan te melden.
  2. Nadat u bent aangemeld krijgt u een e-mail. Ga dan naar www.mijngezondheid.net.
  3. Login met uw DigiD met sms of met de DigiD app.
  4. Accepteer de voorwaarden en privacyverklaring.
  5. Uw aanmelding is afgerond! U kunt nu gebruikmaken van MijnGezondheid.net.

Stap 2 – Download MedGemak gratis in de App Store of Google Play Store

Stap 3 – Registreer uw smartphone

Na het downloaden van MedGemak doorloopt u het registratieproces. Hiervoor moet u eenmalig de app koppelen aan uw MijnGezondheid.net account.

 Volg de getoonde stappen

  • Klik op toestel registeren
  • Klik op gebruikersstatistieken verzenden en accepteer de voorwaarden

Stap 4 – Koppelen MijnGezondheid.net account

U wordt nu gevraagd om een activatiecode en geboortedatum in te vullen. Log hiervoor in op www.mijngezondheid.net. Gebruik hiervoor uw toestel of bijvoorbeeld uw tablet. Houdt uw toestel met MedGemak bij de hand.

Klik op App registreren

Op uw scherm verschijnt uw activatiecode en geboortedatum.

Voer in MedGemak uw activatiecode en geboortedatum in en registreer uw toestel.

Stap 5 – Pincode aanmaken

U kunt nu uw eigen pincode aanmaken waarmee u na het registeren kunt inloggen in de app. Na de eerste keer invoeren krijgt u de vraag om de code nog eens te bevestigen.

Let op! Simpele en logische inlogcodes zoals 12345 zijn niet toegestaan. U bent nu klaar om van start te gaan met MedGemak!

Na het doorlopen van het registratieproces, wordt het startscherm getoond. Indien gewenst kunt u via instellingen in het startmenu op een later tijdstip uw pincode wijzigen.

Online afspraak maken
Maak online een afspraak met uw huisarts of andere zorgverlener. Een afspraak maken kan 24 uur per dag; deze afspraak komt direct in de agenda van uw huisarts te staan. U kunt de afspraak toevoegen aan uw eigen agenda en via de mail ontvangt u bevestiging en herinnering van de afspraak.

Online medicatie bestellen
Bestel uw herhaalmedicatie gemakkelijk online via uw smartphone of tablet. Dit scheelt u weer een bezoek aan uw apotheek.

Bericht sturen met bijlage
Heeft u een vraag over bijvoorbeeld een bepaalde lichamelijke klacht of over het gebruik van uw medicatie? Stel u vraag dan aan uw huisarts of apotheek via MedGemak. Bent u ongerust over een verdacht plekje of kunt u uw vraag lastig omschrijven? Stuur dan een foto mee. Via MedGemak kan dit op een betrouwbare en veilige manier. Het is mogelijk om foto’s en documenten als bijlage te versturen vanaf een IOS-apparaat en Android apparaat.

Handige inneemwekker instellen
Het tijdig en zorgvuldig innemen van uw medicijnen is erg belangrijk voor uw gezondheid. De handige inneemwekker van MedGemak helpt u hierbij. U stelt eenvoudig in wanneer het tijd is om uw medicatie in te nemen.

Ondersteuning
Heeft u hulp nodig bij het gebruik van MedGemak of MijnGezondheid.net? Laat het ons weten via medinfo@gccarexl.nl. Wij helpen u graag.

Let op

  • Een e-consult of e-afspraak is niet bedoeld voor spoed!
  • Een e-consult is ook niet geschikt als u vermoedt dat u lichamelijk onderzocht moet worden.
  • Een e-consult wordt normaal gesproken binnen 3 werkdagen beantwoord, tenzij de arts afwezig is.
  • Probeer uw vraag duidelijk en beknopt te stellen.
  • De arts kan aangeven, dat de vraag niet in een e-consult beantwoord kan worden en adviseert u dan over de juiste route, bijvoorbeeld het bellen van de doktersassistente of het maken van een afspraak op het spreekuur.

Tip
Als u inlogt in MijnGezondheid.net raden wij u aan, om bij ‘Mijn profiel’ onder ‘Voorkeuren’ aan te geven of u wilt dat u geinformeerd wordt als b.v. antwoord op uw vraag is gegeven, een uitslag beschikbaar is of een afspraak gewijzigd is. Dit kan met een e-mailbericht. U kunt vanuit dit scherm ook een testbericht naar uzelf sturen om te kijken of het werkt. Vergeet niet om uw spamfilter zó in te stellen, dat berichten van MijnGezondheid.net worden doorgelaten!